28 Haziran 2012

Her Çocuk Özeldir




Genç aktüelciklerim,

Öncelikle şu hayran olduğum Amerika’dan ve Türklerin ikinci yurdu olan Almanya’dan okuyucularımıza çokçana teşekkür ediyoruz. Cansınız siz can  Aslında bugün anlatmak istediğim iki film vardı. Sonra nedenini bilmememle birlikte Her Çocuk Özeldir’i Açlık Oyunları’na tercih ettim. Bu Her Çocuk Özeldir’i dün kuzenimle birlikte izledik. Aslında dün ve ondan önceki gün. Ben selam yazısını yazmak için sattım onu. Sizin için yani bak kıymetimi bilin. Hani izledikten sonra ‘’ Of iki saatimi bunun için mi harcadım? ‘’ dersiniz ya -şahsen benim dediğim de çok olmuştur- asla demeyeceğiniz bir film. Film 165 dk ama o kadar hızlı geçiyor ki keşke devamı olsaydı diyesim geliyor. Bu filmi kesinlikle yine izleyeceğime eminim. Daha önce de izlediğim Hint filmleri arasındaki en sevdiğim film bu. Bu film 2007 yılında yapılmış bir Hint filmi. Tür olaraksa Aile ve Dram. Film Bollywood filmi. Bollwood’u bilmeyen vardır belki. Dünya’da en çok film üreten ülke Hindistan ve Hindistan’da filmlerin neredeyse dörtte biri Bollywood’da üretilmektedir. Yani bana göre Hollywood 1 ise Bollywood 2 dir. Hatta 2 değil 1.1 falan. Seviyorum o tarz filmleri. Şimdi bu filmi size şöyle anlatabilirim. Dizinin başrolleri Aamir Khan ve  Darsheel Safary. Aamir Khan aynı zamanda filmin yapımcısı ve yönetmeni. Helal olsun yani adama. Herkes bir filmde hem oyuncu, hem yapımcı, hem yönetmen olamaz. Zaten filmde Aamir Khan yine farkını ortaya koymuş harikalar yaratmış. Filmde Ishaan adlı çocuk var. Bu çocuk babası tarafından aptal muamelesi görüyor. Çocuk harfleri ters yazıyor. Rakamları yanlış yazıyor. Çocuğun kafasında o harfler ramaklar hareket ediyor. Babası ceza olarak bunu yatılı okula gönderir. Okulda öğretmenleri çocuğu hep dışlar. Herkes her şeyi ezberler ama çocuk ezberleyemez, algılayamaz. Çocuk okuyup yazamaz. Çünkü çocuk disleksi hastasıdır ve bundan kimsenin haberi yoktur. Bir gün okula geçici bir resim öğretmeni gelir. Nikumbh(Aamir Khan) çocuğun disleksi hastası olduğunu anlar ve evlerine gider. Adam evden bir sonuç alamaz. Ve bi dersinde adam anlatmaya başlar.
Bir zamanlar bir çocuk varmış. Ne okuyabiliyormuş ne yazabiliyormuş… Adam anattıkça çocuk ondan bahsettiğini sanar ve ismini söylemesinden korkar ve öğretmen devam eder. Günlerden bir gün zaman ve kütlenin görece olduğunu keşfetti. Çocuk hafifçe kafasını kaldırdı. Öğretmen Albert Ainsten’ın resmini gösterdi. Yeni bi bilgi daha öğrendim bu görecelik kavramının diğer adı Rölativite miş. Leonardo Da Vinci  ilk helikopter uçmasından 400 yıl önce uçan helikopteri tasarlamış. Vay anasını vay babasını. Edison’un da disleksi hastası olduğundan bahsettikten sonra çocuklar dışarı çıkar ve Ishaan’ı durdurur. Şöyle der ‘’Orada söylemediğim bir kişi var onun problemleri de aynı diğerleri gibi. Ama o ünlü biri olmadı. Ve onun adı Ram Shankar Nikumbh. Şu lafı duyduktan sonra koptum zaten. Resim öğretmeni Ishaan’ı eğlendirerek çalıştırır. Ve Ishaan kısa sürede 8’i benden bile daha iyi yapar hale gelir. Öğretmenleri bir şey yapmalarını ister. Ishaan helikopter yapar, yüzen helikopter. Ama kendi olduğunu kimseye söylemez. Gizlenir. Ishaan çok iyi ilerleme kaydetmiştir. 
Ögretmenin çizdigi resim
Resim öğretmeni bir yarışma düzenler. Yarışmaya kendisi dahi katılacaktır. Ve jüri olarak ünlü bir ressamı getirtir. Herkes resim yapar. Ishaan öğretmene resmi verir öğretmen şaşırır. Ishaan’ın resmi harikadır. Ishaan öğretmeninin resmini görür ve resimde kendisini görünce inanamaz. Onun yerinde ben olmak isterdim ya öğretmenim benim resmimi çizecek falan. Kıskanmadım, hiç de kıskanmadım. Jüri iki resim arasında kalır ve Ishaan’ınkini öğretmeninkine tercih eder. Ishaan yine saklanır öğretmen bu sefer onu yerinden kaldırıp kürsiye getirir. Çocuk ödülü alır ve anne babası çocuğun derslerinin iyi olduğunu duyunca onu almaya gelir. Çocuk o kadar başarılıdır ki abisinden bile fazla. Hele o öğretmeninin yaptığı resim okul müdürü okul defterlerinin bi kapağına o resmi ön kapağına da Ishaan’ın yaptığı resmi koydurtur.
Bence bu filmi özellikle öğretmenler, baskıcı aileler, anne babalar kesinlikle izlemeli. Evet bu filmi başımızda bizi yarış atı gibi koşturanlar izlemeli. İnsanları derslerde sadece 5 dersi önemseyen diğer dersleri saymayanlar izlemeli. Bir kendinizi o çocuğun ya da her yerde o çocuk gibi olanların yerine koyup öyle izlemeli. Hani empatiyi öğretenler varya onlar izlemeli, izlemeli ki belki hayatta o beş ana dersten önemlilerinin de olduğunu anlamalı.


Filmin kazandığı ödüllere gelirsek;
En iyi film -Taare Zameen Par
En iyi yönetmen - Aamir Khan
En iyi erkek oyuncu - Darsheel Safry (Ishaan)


Filmde en çok etkisi olan şey ise müzik. Ishaan'ın okul hayatında, yaptığı yaramazlıklarda, çalan o müziğe etkilenmemek elde değil yani.Filmde bazı müziklere kıkır kıkır gülerken, bazılarında ise gözyaşları süzülüveriyor gözlerinizden. Bugün abartıcağım ve 3 video yükleyeceğim biri güldüren, biri ağlatan video. Birisiyse çocuğun resimi yaparken yaşadıkları öğretmenin ve çocuğun resmi görürken şaşkınlığı. Ayrılma zamanı...

---------------------------------------------------------------------------------------------


İşte bu yer ağlatan yer. Annesi onu bırakıp gitmiştir ve çocuğuk bunları düşünmüştür.


Sana söylemeyi unuttum, 
karanlıktan ne kadar korktuğumu.
Sana hiç söyleyemedim,
sana ne kadar değer verdiğimi.
Ama sen herşeyi bilirsin, değil mi anne?
Her şeyi hissedersin... Anneciğim!

Beni kalabalıklar arasına terketme.
Eve dönüş yolunu unutturma.
Beni çok uzaklara gönderme,
beni unutacağın yerlere.
O kadar kötü müyüm anne?
O kadar kötü mü... Anneciğim!

Bazen, babam salıncakta sallarken beni
çok yükseklere çıktığımda, gözlerim hep seni arar,
beni güvenli bir şekilde yakalamanı umut ederek.
Ona söylemem ama çok korkuyorum.
Korktuğumu belli etmem ama kalbim sızlar.
Sen her şeyi bilirsin değil mi anne?
Her şeyin farkındasın... Anneciğim!

-----------------------------------------------------------------                                   BUM BUM BOLE



Bu da güldüren yer. Çocukların tipleri zaten bizim Ishaan da oturmuş 
orada yerinden kalkmadı.
(Türkçe Altyazılı)
---------------------------------------------------------------------------------------------


Ve işte o sahne. Öğrenciyi öğretmene tercih edilen sahne. Ben sizin yerinizde olsam baştan oturup izlerdim. Ama uğraşamam diyen varsa özellikle burasını izlesin yeter.


                                                    Yeni yazılarda görüşmek üzere  

 


7 yorum:

  1. Şimdiye kadar üç yazı yazdın üçü de harikaydı.Bence sen kendin yazmalısın.Zaten arkadaşın senin kadar iyi yazamıyor.Bana kalsa zaman kaybetmeden kendine özel bir blog aç.

    YanıtlaSil
  2. Öncelikle yazılarımı beğendiğine sevindim.Çok teşekkür ederim.Ama ben arkadaşımla yazmaktan gayet mutluyum.Hayır,bu blogda yazmaya devam edeceğim.Kimsin sen ya? Seni tanıyor muyum?

    YanıtlaSil
  3. Hayır tanımıyorsun.Sen bilirsin.Bu arada muhteşem yüzyıl çok güzeldi.ünlü meryem uzerliyi yapar mısın

    YanıtlaSil
  4. Aaaa :D Sen Meryem Uzerli'nin sitesinde gördün o zaman bu linki.Yaparım yaparım cansın ya ♥

    YanıtlaSil
  5. Evet. Muhteşem yüzyıl link görünce girdim beğenince diğerlerini de okudum sağol <3

    YanıtlaSil
  6. Ben de diyorum ne zaman bi şey yazcak. O zaman sitede görmüşsündür ekle merak ettim :D

    YanıtlaSil